Tuesday, January 5, 2010

Kerna Demi Cinta...~

Sungguh hebat cinta ini.... .
Gadis ini bergumam lama sambil menerawang kepulan asap itu di dadanya.

Kerna demi cinta....
Dia mengeluh....; Nafas dihela panjang...; Mata dipejam erat.

Gadis yang membuatkan dia jatuh cinta untuk pertama kali hampir luput.
Hampir kabur riak mukanya yang bersih dan cantik.

Cinta yang sebelum ini masih berbekas parutnya.

Kerna demi cinta...
Aku belajar tentang arti kehidupan,
Aku belajar tentang dunia,
Aku belajar tentang wanita.

Wanita.., Kerna cinta kau...

Aku masih disini,
Menghabiskan sisa-sisa puntung yang menyala; bau yang semerbak,
Menempelak masa depan yang masih kabur.

Kerna Demi Cinta,
Perjalanan hidupku masih terumbang-ambing,
Masih tiada tujuan walaupun berhala... .
Gilakah aku?

Kerna demi cinta.... aku menjadi aku.
Bukan cinta kepada cinta sahaja merosakkan yakni membahagiakan ku...
Cinta kepada mereka juga mencipta aku di sini.

0 comments:

Post a Comment