Wednesday, January 6, 2010

Aku Si Gadis Kerdil...~

Aku ke sana...
Aku ke mari...
Penat melangkah, aku berhenti.

Aku berdiri... dan duduk... berdiri kembali. Mengeluh berat.....

Mata ku tidak berhenti menatap dunia.
Telinga ku tidak henti mendengar cerita kau dan kau dan kau.... .

Aku Si Gadis Kerdil...,
Menjadi semakin kecil dan kerdil tatkala bersama kamu.
Kau buat aku berasa sungguh kecil.

Jurang material kita sangat berbeda.
Kerana material itu, aku menjadi kerdil dengan sendirinya.

Maluku usah kau tanya.
Seganku usah sentuh.

Aku Si Gadis yang Kerdil...
Aku tidak kaya seperti kamu,
Tidak punya sebarang harta yang mampu dibanggakan.

Aku menjadi semakin kerdil dan kerdil...,
Kerna aku tidak kaya, tidak berharta.. tiada wang untuk ku layangkan pada kamu.

Andai segala material ini kau tetap melihat..,
Tinggalkanlah aku..., kerna aku tidak mampu bahagiakan kamu dari segi kebendaan.

7 comments:

messy me said...

cinta material
cinta yang tidak hakiki
cinta yang pasti bersebab
cinta yang mengundang derita

Unknown said...

namun material adalah sebahagian drpd cinta~

messy me said...

betul la sebahagian
tp u penah tgk,
sepasang suami isteri
both buta
mintak sedekah
tp ble u tgk muka mereka
mereka gembira
walau pkai bju koyak
sbb mereka ade each other
kite perlukan material
sbb itu yg kite tau
itu yg kite belajar
itula yg kite nampak
org asli kat dlam utan
duit xde,
kais pg mkn pg
kais ptg mkn ptg
tp terukir senyuman
sbb mereka tidak diajar tentang material
i ngaku i sendiri sukakn material
n suma pun begitu

Unknown said...

kiter jez perlu igt yg...
manusia ni ader hipokritnya~

messy me said...

sume hipokrip
sape x ngaku die hipokrip
org tu la yg pling hipokrip

Unknown said...

agagaga........ i mengaku i hipokrit huhuh~

Apekz said...

material bkn segala2nya....
yg penting kejujuran & keikhlasan....
material hny sementara...cinta akn berkuasa akhirnya tanpa material...

Post a Comment