Tuesday, February 2, 2010

Aku Sepi...~

Aku sering sendirian..

Walau engkau ada, kadang-kadang aku sepi.
Andai engaku tiada, aku kosong.

Parasaan.. atau minda yang kuasai aku?
Hati aku bercelaru..,
Secelaru otak aku.

Aku rindukan Rendra.
Sangat rindukan kata-katanya.

Ayatnya membunuh hati kejam.
Siratnya membuka minda sempit.
Katanya menikam sukma kesepian.

Aku kangan sama Rendra.
Tiba-tiba aku teringat sama FynnJamal.

Katanya telus tersirat dalam.
Menggambarkan jiwanya yang pernah hilang dulu.
Menggambarkan dia sangat jerlus.
Sangat celaru.

Ideanya penuh bergantang. Sama seperti Rendra.

Beza mereka;
Rendra memberontak dengan kata sinis dan pedas.
FynnJamal berlaung dengan nada bersirat dan dalam.

Aku suka sama mereka,
sementelah tidak bertemu.

Aku jatuh cinta sama mereka.
Datangnya dari dua dunia berbeza.
Namun, laung mereka tetap sama.

Kerna dunia mereka berlagu,
Kerna dunia mereka hilang.
Hilang namun bertamu seiring dalam pena berbahas.

0 comments:

Post a Comment