Wednesday, March 17, 2010

Cinta Pergi...~

Betapa aku melaung aku cintakan kau;
Rasa sakit bila kau pergi tanpa aku.

Betapa aku menangis tanpa kau;
Yang pergi tanpa aku.

Betapa aku kacau tanpa melihat kau;
Meninggalkan kita yang aku merasa kesan itu.

Sakit dan sedih aku, hanya aku yang tahu.
Hati aku melalak, hanya aku yang mengerti.
Jiwa aku memberontak, hanya aku yang sedar.

Betapa aku kecewa,
Betapa aku menangis,
Betapa aku meratapi cinta aku pergi.

Chica menangis dalam diam.
Pada siapa lagi harus aku luahkan?
Mampukah mereka mengerti?
Sakit aku?
Sedih aku?
Ohh bulan dan bintang.... dakaplah aku!
Ciumlah dahiku wahai bulan!
Kucuplah ubunku wahai bintang!
Betapa aku tangisi cinta aku pergi!

Tangisan ini akan tiada tamatnya.
Bukan saat ini.
Bukan hari ini.

Cinta aku telah tiada.
Aku kosong tiba-tiba.
Menerobos kehidupan tanpa cinta, mampukah Chica?

Chica dan cinta adalah satu,
Hidup mati Chica dari cintanya.
Cintanya itu telah pergi.
Mampukah Chica untuk berdiri.

Mampukah aku untuk berdiri?
Mampukah aku untuk bersuara?
Mampukah aku untuk ketawa?

Aku berpura saja.
Aku berlakon saja.

Semua ini kepuraan aku pada kamu.
Hakikatnya, aku masih meratapi cinta aku pergi.

0 comments:

Post a Comment